Tuesday, October 13, 2009

Laman pro-PAS gambarkan Ahmad Said pembawa ‘sial’

Laman pro-PAS buat hal lagi.

Baru-baru ini sudah terpaksa meminta maaf secara terbuka kerana kononnya tersalah petik kenyataan orang penting PAS mengenai Menteri Besar dalam kes dadah membabitkan Pemuda UMNO.

Tetapi pada 7 Oktober 2009 lalu (Rabu) dengan tajuk ‘Siasat Masjid R 2.1 Jura Runtuh’, pada perenggan terakhir entri berkenaan ada ayat berbunyi: “Semenjak Dato’ Ahmad Said menerajui negeri Terengganu sebagai Menteri Besarnya banyak berlaku kejadian kerosakan berlaku pada bumbung bangunan runtuh, tumbang dan kebocoran termasuk di Kolam Renang di Pusat Arkuatik, Batu Burok, Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin di Kompleks Gong Badak, Menara Komunikasi di Besut dan Lapangan Terbang Sultan Mahmud (LTSM) di Kuala Terengganu.”, laman ini sekali lagi buat pasal.

Apa makna dan erti kepada perenggan berkenaan? Apakah ia positif atau negatif?

Persoalannya, apakah semua ini dibangunkan di era Ahmad Said?

Jika negatif, apakah tujuan penulis entri berkenaan? Apakah keruntuhan dam kerosakan itu diakibatkan oleh Ahmad Said?

Sebagai orang biasa, saya tertanya-tanya apakah entri berkenaan cuba memaparkan betapa sejak menjadi Menteri Besar, segalanya ini berlaku kerana ‘sial’ yang dibawa oleh Menteri Besar baru?

Bolehkah dalam Islam kita menganggap seseorang lain membawa sial?

Juga tidakkah yang melantik beliau juga sedikit sebanyak bertanggungjawab kerana ‘membawa sial’ berkenaan?

Laman ini sebenarnya cuba mengadu-domba secara tidak profesional dan mempengaruhi minda penyokong dan rakyat Terengganu dengan menggunakan ajaran salah dalam meletakkan tanggapan terhadap seseorang.

Sebagai seorang yang bersimpati dengan Ahmad Said yang imej dan peribadinya cuba dikaitkan dengan ‘sial’, saya menyeru supaya laman ini menarik balik kenyataan seperti ini.

Juga, rakyat hendaklah menolak politik provokatif seperti ini demi menjamin akidah umat Islam di Terengganu terpelihara.

Kepada UMNO dan Pemuda UMNO, fikirkanlah cara terbaik menangani ‘serangan provokatif’ seperti ini lebih-lebih lagi melabelkan pemimpin UMNO sebagai ‘pembawa sial’.

No comments:

Post a Comment