Saturday, June 26, 2010

KAWAT raikan anggota PDRM

Ayob menyampaikan cenderamata kepada Datuk Shukri

Lazimnya pelbagai jabatan kerajaan atau swasta, tidak terkecuali pertubuhan-pertubuhan lain menganjurkan program bagi meraikan golongan wartawan sebagai mengenang jasa mereka dalam membantu membangunkan masyarakat dan negara.

Namun, berbeza pula dengan Kelab Wartawan Terengganu (Kawat) yang mengambil inisiatif menganjurkan majlis Malam Mesra Kawat Dengan PDRM di Hotel Yen Tin Midtown Kuala Terengganu bagi meraikan warga polis, baru-baru ini.

Ayob menyampaikan sijil penghargaan kepada Timbalan KCK, Supt Baharuddin.

Tujuan program itu diadakan adalah bagi mengenang jasa dan pengorbanan anggota keselamatan dalam mencegah jenayah selain menjamin ketenteraman awam kekal terpelihara.

Pada majlis itu, Ketua Polis Terengganu, Datuk Mohd. Shukri Dahlan serta Ketua-ketua Polis Daerah (KPD) dan ketua-ketua jabatan di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Negeri menerima surat penghargaan yang disampaikan oleh Presiden Kawat, Ayob Mamat.

Majlis itu turut dihadiri Pengarah Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Terengganu, Abdul Rahman Emang Anyie dan Setiausaha Keselamatan Negeri, Mohd. Tarmizi Dan.
Malam itu berlangsung dalam suasana ceria dan penuh meriah dengan persembahan karaoke, cabutan bertuah dan celoteh jenaka spontan oleh Ketua Polis Dungun, Supt Dahlan Mohd Noor.

Program itu yang dihadiri hampir 160 tetamu itu bertujuan mempereratkan lagi hubungan yang sedia terjalin antara media dan polis.

Tetamu menikmati hidangan makan makan yang enak dan lazat.

No comments:

Post a Comment