Thursday, June 24, 2010

Siti Idam Beraksi Pada Sukan SEA Bali 2011

Atlet kanu Terengganu, Siti Rajiah Ali yang mengutip tujuh pingat emas pada temasya Sukan Malaysia (Sukma) ke-13 di Melaka minggu lepas, berhasrat mewakili negara ke Sukan SEA di Bali, Indonesia, tahun depan.

Siti Rajiah, 20, berkata dalam usaha dipilih menganggotai skuad kebangsaan bagi acara itu, beliau mahu memberi tumpuan penuh kepada latihan demi merealisasikan impian itu.

"Sekiranya terpilih saya berjanji akan berusaha lebih keras bagi memperbaiki pencapian semasa agar mampu mara ke peringkat yang lebih tinggi (Sukan SEA)," katanya semalam.


Menurut laporan Bernama, Siti Rajiah dari Marang itu bberkata beliau tidak menyangka mengutip tujuh emas bagi acara kanu pada Sukma XIII kerana berlatih dalam tempoh enam bulan sahaja.

"Saya memulakan sesi latihan agak lewat kerana memberi tumpuan kepada peperiksaan Sijil Tinggi Pelajaran Malaysia (STPM) berbanding dengan atlet dari negeri lain yang berlatih secara giat lebih setahun," katanya.

Skuad kanu menyumbangkan 12 pingat emas, tiga pingat perak dan satu gangsa untuk kontijen Sukma Terengganu.


Terengganu muncul juara keseluruhan kali kedua berturut-turut pada Sukma Melaka dengan meraih 47 pingat emas, 30 perak dan 43 gangsa.

No comments:

Post a Comment