Wednesday, August 25, 2010

Jurulatih Australia Untuk Pasukan Lumba Basikal Profesional Terengganu

Persatuan Lumba Basikal Terengganu (PLBT) sedang mengenal pasti jurulatih dari Australia untuk membimbing pasukan lumba basikal profesional Terengganu yang dijangka didaftar Oktober ini.

Yang Dipertua PLBT Datuk Ahmad Sidi Ismail berkata persatuan itu juga sedang mengenal pasti pelumba basikal Terengganu yang mencapai prestasi cemerlang dalam acara lebuh raya untuk disenaraikan dalam pasukan itu.

Selain itu, juga akan menemui pelumba-pelumba yang menyertai kelab luar negara seperti Anuar Manan dan Adiq Hussainie Othman untuk ditawarkan menyertai pasukan itu, katanya semalam.

Beliau berkata, PLBT bekerjasama dengan Persatuan Berbasikal Kebangsaan dalam merealisasikan penubuhan pasukan itu dan kini dalam proses mendaftar pasukan tersebut dengan Suruhanjaya Sukan Malaysia sebelum didaftarkan dengan Persatuan Lumba Basikal Antarabangsa (UCI).

Ahmad Sidi berkata urusan penubuhan pasukan lumba basikal profesional itu dijangka selesai selewat-lewatnya Oktober ini.

Pejabat pengurusan pasukan itu dijangka ditempatkan di bangunan Pejabat Majlis Sukan Negeri (MSN) Terengganu di sini, katanya.

No comments:

Post a Comment