Wednesday, December 29, 2010

Ahmad Said Berhak Kembali…Sirih Pulang Ke Gagang

Ulasan Mengenai Perlantikan Datuk Seri Ahmad Said sebagai Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri:

Zulkifli Bakar (Utusan Malaysia 28 Dis 2010): Pelantikan Ahmad Said bukanlah satu kejutan kerana beliau sememangnya berhak kembali menduduki jawatan itu. Namun begitu menurut seorang pemimpin UMNO negeri berkenaan, Ahmad perlu lebih berhati-hati dan tidak terpengaruh dengan mainan politik 'orang sekelilingnya'.

Jamhariah Jaafar (Berita Harian, 28 Dis 2010): Perlantikan Datuk Seri Ahmad Said, menggantikan Datuk Seri Hishamuddin Hussein, dibantu oleh Yahya Khatib Mohamad, yang juga Exco Kebajikan Agama dan Hal Ehwal Wanita negeri, diharap dapat menyatukan semula antara penyokong Menteri Besar dan bekas Menteri Besar, Datuk Seri Idris Jusoh.

Pemimpin UMNO (Utusan Malaysia, 28 Dis 2010): Ahmad adalah pemimpin yang baik dan layak menduduki jawatan itu, cuma kita berharap beliau akan berusaha merapatkan barisan serta memulihkan hubungan dengan mereka yang dilihat 'tidak sebulu' dengan beliau. Kita percaya bekas Menteri Besar, Datuk Seri Idris Jusoh akan berjiwa besar menerima pelantikan Ahmad dan akan bersama-sama memperkukuhkan UMNO Terengganu.

Tengku Putera Tengku Awang (Setiausaha Badan Perhubungan UMNO Terengganu): Perlantikan akan memberi nafas baru kepada UMNO dan negeri ini selain membuktikan pucuk pimpinan tertinggi negara yakin dengan kemampuan pemimpin negeri menerajui parti dan memenuhi harapan rakyat. Ia turut melenyapkan pelbagai persepsi negatif terhadap UMNO negeri seterusnya menjadi permulaan baru untuk parti menyusun dan menggerakkan agenda menghadapi pilihan raya.

Teganukita: Pengumuman itu telah menamatkan segala spekulasi. Sebelum ini Datuk Seri Haji Ahmad telahpun memegang jawatan itu dan pelantikan semula itu bolehlah dianggap sebagai ‘sirih pulang ke gagang’. Kalangan pendokong Umno di negeri ini amat mengalu-alukan pelantikan ‘anak negeri’ ini sebagai Pengerusi Perhubungan Umno Terengganu sebagaimana yang banyak dizahirkan melalui usul-usul dalam mesyuarat Umno cawangan baru-baru ini.

No comments:

Post a Comment