Saturday, December 4, 2010

Harrif Tekad Harumkan Terengganu pada LTdL 2011

Pelumba basikal negara, Mohd. Harrif Salleh tekad akan membantu mengharumkan nama negerinya dalam saingan Le Tour de Langkawi (LTdL) 2011 bersama pasukan baru, Terengganu Pro-Asia Cycling Team (TPCT).

Bagaimanapun, Harrif dan beberapa lagi pelumba berpengalaman pasukan tersebut perlu menunggu lampu hijau daripada Kesatuan Berbasikal Antarabangsa (UCI) untuk beraksi buat pertama kali dalam kejohanan bertaraf antarabangsa itu.

Menurut Harrif, mereka sekarang ini bersemangat untuk menunggu khabar gembira daripada UCI dan beraksi buat pertama kali mewakili pasukan TPCT di saingan LTdL 2011 yang akan bermula pada 23 Januari hingga 1 Februari depan.

"Saya dan beberapa lagi pelumba lain seperti Anuar Manan, Shahrul Mat Amin, Yusrizal Usoff, Mohd. Zamri Salleh, Mohd. Shahrul Afiza Fauizan, Mohd. Sobri Abdullah, Nor Umardi Rosdi, Mohd. Saufie Mat Senan dan Muhamad Faiz Syariffudin Abd Kadir tidak sabar untuk mengharumkan nama Terengganu," katanya melalui laman sosial, Facebook kelmarin.

Jelasnya, selain pelumba tempatan TPCT juga mendapat sentuhan pelumba berpengalaman daripada Jepun, Shinichi Fukushima dan berkemungkinan seorang lagi pelumba luar negara bakal memperkuatkan pasukan tersebut.

Kata Harrif, walaupun dia adalah seorang pelumba pecut, dia tidak akan mementingkan diri sendiri, sebaliknya pembantu Anuar, yang juga pelumba senior untuk mengumpul seberapa banyak mata di zon pecutan.

1 comment:

  1. Fast cash offer for you today at just 3% interest rate, both long and short term cash of all amounts and currencies, no collateral required. Apply now for your instant approval financialserviceoffer876@gmail.com WhatsApp +918929509036

    ReplyDelete