Friday, February 25, 2011

RTM Terengganu Adakan Uji Bakat TV 2011 Mulai Sabtu Ini

Unit Hiburan TV Radio Televisyen Malaysia (RTM) akan menerbitkan rancangan "Bakat TV 2011" yang akan mula siarannya pada 1 Mei ini.

Sehubungan itu, bagi mengisi penerbitan itu, uji bakat akan diadakan di Auditorium Terengganu FM, Bukit Pak Apil esok (Sabtu) dan Ahad ini bermula 9 pagi.

Pengarah Penyiaran Terengganu, Dr Nawiyah Che Lah, dalam satu kenyataan, berkata individu yang berbakat dalam bidang nyanyian, tarian, bermain alat muzik, silap mata dan komedi dijemput untuk mencuba uji bakat itu.

Antara kategori uji bakat ialah nyanyian berkumpulan, silap mata, pemuzik solo atau berkumpulan dan bakat seni yang bersesuaian.

Syarat-syarat penyertaan termasuk peserta mestilah warganegara Malaysia, tiada had umur dikenakan dan terbuka kepada amatur dan profesional.

Peserta juga perlu mengisi borang terlebih dahulu dengan menyertakan salinan kad pengenalan, sekeping gambar berukuran penuh dan membawa sendiri muzik "minus one" atau membawa peralatan sokongan bagi persembahan masing-masing.

Maklumat lanjut atau sebarang pertanyaan boleh dibuat menerusi talian 09-6222200 sambungan 204 atau layari laman web www.rtm.gov.my.

No comments:

Post a Comment