Saturday, March 26, 2011

Bukan Awang Selamat Sahaja Yang Terkejut...


Pastinya berita mengatakan ramai wanita Terengganu mengambil syabu untuk kuruskan badan memang menggemparkan.


Isu ini dijangka akan menjadi perbualan di kalangan wanita, pemimpin tempatan dan juga pakar perubatan mengenai kesannya.

Tidak terkecuali yang terkejut ialah Awang Selamat. Baca ulasannya hari ini di Utusan Malaysia!

BISIK-BISIK AWANG SELAMAT

TERKEJUT Awang membaca berita ramai wanita di Terengganu menagih dadah jenis syabu semata-mata untuk menguruskan badan.

Mengikut Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Terengganu, Supritendan Roslan Abdul Wahid, dadah itu dijadikan pil menguruskan badan dan menjadi popular di kalangan wanita pelbagai peringkat umur kerana dapat mengurangkan berat badan dengan cepat.

Justeru tidak hairanlah Awang apabila mengetahui mengapa sebahagian daripada kira-kira 100,000 penagih dadah yang ditahan di negeri tersebut tahun lepas terdiri daripada wanita.

Oleh kerana hendak kuruskan badan dengan pantas, ada yang sanggup berbelanja RM1,000 untuk membeli satu gram syabu manakala yang kurang mampu dikatakan membeli pil kuda pada harga RM25 hingga RM30 sebiji.

Awang yakin, gejala yang tidak ramai menyangkanya, turut melibatkan ramai lagi wanita di negeri-negeri lain.

Dalam keghairahan mengejar impian untuk kelihatan langsing itu, tidakkah golongan wanita menyedari betapa bahayanya dadah? Yang pasti, ia bukan kaedah terbaik.

Banyak lagi kaedah mengurangkan berat badan atau mengekalkan kerampingan badan tanpa perlu memperjudikan kesihatan diri.

Kaedah-kaedah tradisional dan yang lazim dipraktikkan sudah cukup memadai sekalipun ia tidak mungkin berlaku dalam sekelip mata. Pilihlah kaedah terbaik.

Awang – Suka berjoging.

No comments:

Post a Comment