Tuesday, March 1, 2011

Tabung Amanah Perwira Akan Dijenamakan Semula Untuk Tingkat Bantuan

Kerajaan bercadang membuat penjenamaan semula Tabung Amanah Perwira dan Pertahanan Negara (TAPPN) kepada balu dan keluarga Polis Diraja Malaysia (PDRM) yang ditimpa musibah semasa menjalankan tugas.

Timbalan Menteri Dalam Negeri Datuk Lee Chee Leong (gambar kanan) berkata, penjenamaan semula dengan bantuan media penting memandangkan bantuan tabung ini sekarang dilihat sudah tidak relevan lagi pada masa ini.

"Langkah itu perlu dilakukan dalam usaha untuk meningkatkan dan pemberian bantuan dari tabung berkenaan," katanya dalam teks ucapan yang dibacakan oleh Ketua Polis Terengganu Datuk Jamshah Mustafa pada majlis penyampaian cek TAPPN kepada balu dan keluarga PDRM di Kuala Terengganu, hari ini.

Pada majlis itu seramai 11 balu dan keluarga anggota dan pegawai PDRM Terengganu menerima bantuan daripada tabung berkenaan antara RM650 dan RM2,700 seorang.

Lee berkata, tabung itu digunakan untuk memberi sumbangan kewangan bagi meringankan beban balu dan keluarga PDRM yang mengalami musibah ketika menjalankan tugas.

No comments:

Post a Comment