Saturday, March 12, 2011

Tiga Sekeluarga Maut, Dalam Kemalangan Di Lebuhraya Timur-Barat

Seorang wanita bersama dua anak lelakinya terbunuh manakala suami dan seorang lagi anak mereka cedera parah dalam kemalangan membabitkan dua buah kereta di Km53 Lebuh Raya Timur-Barat dekat Gerik, kira-kira 220 kilometer dari Ipoh, semalam.

Yang terbunuh dalam kemalangan kira-kira pukul 12 tengah hari itu dikenali sebagai Wan Sariwani Zainal, 35, dan dua anak lelakinya Mohamad Imran Haziq Zainuddin, 3, dan Mohamad Izuan Hanif, 9 tahun.

Ketua Polis Trafik Negeri Supt Wan Abdullah Ishak berkata ketiga-tiga mereka yang mengalami kecederaan parah di bahagian kepala meninggal dunia di tempat kejadian.

Beliau berkata suami Wan Sariwani, Zainuddin Omar, 35, yang memandu kereta itu dan anak sulung mereka Iqbal Hakim 13, pula mengalami kecederaan parah dan sedang menerima rawatan di Hospital Raja Permaisuri Bainun di sini.

Bercakap kepada pemberita di Ipoh, Wan Abdullah berkata kejadian berlaku semasa keluarga yang berasal dari Pengkalan Chepa, Kelantan itu sedang dalam perjalanan menghala arah Gerik.

Beliau berkata kemalangan berlaku apabila kereta yang dinaiki keluarga itu terbabas ke arah bertentangan dan bertembung dengan sebuah kenderaan MPV.

Katanya tiga lelaki dan tiga wanita dalam MPV itu hanya cedera ringan dan kesemua mereka menerima rawatan pesakit luar di Hospital Gerik.

Wan Abdullah berkata pasukan bomba dari Gerik dikejarkan ke tempat kejadian untuk mengeluarkan mereka yang tersepit dalam nahas itu sebelum dihantar ke hospital.

Menurutnya nahas itu adalah kemalangan maut yang kedua dalam tempoh 24 jam berlaku di sekitar kawasan tersebut.

Dalam kejadian kira-kira pukul 4.30 petang semalam, empat penuntut Maktab Perguruan Sultan Mizan, Besut, Terengganu terbunuh apabila kereta yang mereka naiki bertembung dengan sebuah kereta lain di Km12 lebuh raya itu.

No comments:

Post a Comment