Friday, March 11, 2011

Tuah Buat Harriff Bolot Empat Jersi

Mohd. Harrif menunjukkan keempat-empat jersi yang dimenanginya selepas peringkat ketiga kejohanan lumba basikal Jelajah 1Malaysia dari Kluang ke Rompin, semalam.

Hujan pada peringkat ketiga Jelajah 1Malaysia memberi tuah buat pelumba Terengganu Cycling Team (TSG), Mohd. Harrif Salleh apabila dia mencipta sejarah tersendiri membolot empat jersi sekali gus, selepas perlumbaan dari Kluang ke Rompin, semalam.

Juara peringkat ketiga kelmarin milik pelumba SP Tableware, Ioannis Tamourdis yang bijak mengambil kesempatan berikutan cuaca hujan dan berangin di sepanjang 158 kilometer laluan perlumbaan.

Harrif, yang sentiasa bekerjasama dengan rakan sepasukannya, Anuar Manan bermula dari peringkat pertama dan kedua, sekali lagi berada di kelompok depan dan menamatkan perlumbaan di tempat kedua, diikuti Anuar ketiga.

Kedudukan itu sudah cukup buat Harrif untuk memperoleh mata bonus dan membolehkannya menjadi pendahulu Individu Keseluruhan (jersi kuning), Raja Pecut (jersi hijau), Terbaik Asia (jersi biru) dan Terbaik Malaysia (jersi putih).

"Saya berpuas hati dengan kayuhan saya yang membolehkan saya memenangi empat jersi sekali gus, namun rakan-rakan saya agak kepenatan hari ini untuk mengekang Mehdi Sohrabi (pemegang jersi kuning sebelum ini)," katanya.

Sementara itu, pemenang perlumbaan semalam, Tamourdis menyifatkan hujan di sepanjang perlumbaan lebih baik berbanding terpaksa berkayuh dalam keadaan cuaca terik.

Perlumbaan hari ini melibatkan jarak paling pendek iaitu 89.5 kilometer dari Kuala Rompin dan berakhir di Pekan.

No comments:

Post a Comment