Wednesday, May 11, 2011

Club Prix AMM - Zaidy Tekad Teruskan Rentak

Zaidy Mohd. Zaifaizal mahu meneruskan kecemerlangan dalam saingan Kejuaraan Cub Prix AAM Malaysia 2011 setelah menaiki podium kedua musim ini dan berazam mengekalkan rentak pada Pusingan 3 di litar Stadium Sultan Mizan Gong Badak, Kuala Terengganu, hujung minggu ini (13 dan 14 Mei 2011),

Juara kelas Wira 2008 itu memulakan kempen kategori CP115 musim ini dengan penuh memberangsangkan, dengan menamatkan perlumbaan pada tempat ketiga pada pusingan pembukaan di Kangar dan muncul juara di Batu Kawan pada pusingan kedua.

Keputusan itu meletakkan Zaidy, pelumba pasukan Motul Yamaha YY Pang selaku pendahulu keseluruhan dengan 41 mata, enam mata mengatasi Shahril Izzuwan Mohd Noor (Petronas Syntium Moto Yamaha AHM) di tempat kedua.

Rakan sepasukan Zaidy, Mohd Adli Salihin ketiga dengan 31 mata.

Pelumba berusia 20 tahun yang beraksi memasuki tahun ketiga, lega memandangkan segalanya berjalan lancar setakat ini.

“Sejak meninggalkan kategori Bawah-17 pada 2009, prestasi saya dalam kategori Novis (CP115) seperti yo-yo.

“Tahun pertama beraksi dalam kelas Novis, saya berada di tangga keenam keseluruhan dengan hanya sekali meraih podium dan pada musim lalu di tangga kesembilan.

“Hanya pada musim ini saya mula mendapat rentak.

“Prestasi saya lebih baik memandangkan sejak awal musim saya sudah mencipta kejayaan.... saya amat puas hati,” katanya.

Mengulas faktor yang menyumbang kepada kecemerlangannya, Zaidy percaya pengalaman dalam tempoh dua tahun, mematangkan dirinya.

“Sebelum ini saya terlalu menghormati pelumba senior, menyebabkan saya tidak berani mengambil risiko sebaliknya berlumba secara berhati-hati.

“Namun kini saya semakin agresif dan tidak gentar mengambil risiko,’’ katanya.

No comments:

Post a Comment