Saturday, August 20, 2011

6,000 Pesara Tentera di Terengganu Belum Berdaftr

Jabatan Hal Ehwal Veteran (JHEV) ATM cawangan Kelantan dan Terengganu menggesa kira-kira 6,000 pesara tentera di negeri ini yang belum berdaftar sebagai ahli persatuan itu supaya segera berbuat demikian.

Bekas Pengarahnya, Lt. Kolonel Musa Ali berkata, ia perlu bagi membolehkan hal ehwal kebajikan pesara berkenaan dan ahli keluarga mereka terjamin.

Katanya, ketika ini, jumlah pesara tentera yang berdaftar di kedua-dua negeri ini hanya sekitar 4,000 orang sahaja.

"Sehubungan itu, saya berharap agar veteran tentera ini segera mendaftarkan diri mereka dengan JHEV.

"Kalau bukan dengan JHEV pun, mereka masih boleh mendaftarkan diri dengan PBTM (Persatuan Bekas Tentera Malaysia) untuk masa depan mereka dan keluarga," katanya selepas majlis penyerahan bantuan hari raya sumbangan Yayasan Veteran ATM kepada anggota veteran ATM Terengganu di Kuala Terengganu, kelmarin.

Hadir sama Penolong Pengarah 1 Bahagian Kerjaya & Sosioekonomi JHEV, Kementerian Pertahanan (Kementah) Komander Jumali Jabon dan Pengarah JHEV cawangan Kelantan dan Terengganu yang baru dilantik, Mejar Abu Bakar Siddiq Sulaiman.

Pada majlis itu, seramai 64 penerima yang terdiri daripada veteran ATM berusia 72 tahun dan ke atas, balu serta anak-anak yatim menerima bantuan hari raya berjumlah RM500 setiap seorang.

No comments:

Post a Comment