Friday, August 19, 2011

Bantuan Aidilfitri - MB Minta Rakyat Bersyukur

Rakyat negeri Terengganu perlu bersyukur dengan pelbagai sumbangan yang kerajaan negeri berikan terutama kepada golongan yang tidak bernasib baik seperti anak yatim, ibu tunggal, fakir miskin dan sebagainya.

Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said berkata, selain sumbangan subsidi kerajaan negeri, rakyat dinegeri ini juga turut menikmati kemudahan subsidi kerajaan pusat seperti petrol, gula, dan gandum.

“Bagaimanapun, apa yang saya kesalkan apabila subsidi barangan dikurangkan ada antara peniaga sewenang-wenangnya mengambil kesempatan dengan menaikkan harga barangan terutama harga makanan dan minuman, ” katanya.

Sehubungan itu, Menteri Besar menyeru peniaga Malaysia perlu mencontohi peniaga di Thailand walaupun tidak menikmati subsidi untuk barangan keperluan tetapi mereka masih mengekalkan harga murah yang tidak membebankan pengguna.

Beliau berkata demikian pada majlis berbuka puasa Dewan Undangan Negeri (DUN) Chukai yang diadakan dipekarangan Pejabat Pusat Khidmat Masyarakat DUN Chukai, Kemaman, kelmarin.

Seramai 96 orang anak yatim dan 73 orang miskin diraikan dalam majlis berkenaan.

No comments:

Post a Comment