Thursday, November 10, 2011

ECLIMO Sdn Bhd Menerajui Eco Terengganu 2011

Eclimo Sdn Bhd, pengilang e-skuter dan e-motosikal eksklusif pertama di Malaysia semalam menandatangani perjanjian sebagai penaja utama Persidangan julung kali Eco Terengganu 2011.

Persidangan alam sekitar yang dianjurkan oleh EcoKnights dan T-Best Events ini adalah bersempena pertandingan Piala Monsun 2011.

Acara dua hari ini akan berlangsung pada 23 dan 24 November 2011 di Ri-Yaz Heritage Marina Resort & Spa, Kuala Terengganu bertujuan mewujudkan kesedaran tentang isu-isu alam sekitar dan mengetengahkan peralatan dan teknologi perniagaan mesra alam untuk membangunkan Terengganu sebagai sebuah negeri yang mampan.

Eclimo akan berkongsi visi mereka ke arah mewujudkan sebuah negara yang mengutamakan kesedaran alam sekitar dengan mengubah amalan perjalanan rakyat Malaysia.

Syarikat tempatan ini adalah pencipta kenderaan elektrik pertama buatan Malaysia, iaitu motosikal dan skuter berkuasa elektrik yang menggunakan tenaga bateri litium ion.

Mesra alam, mampu dimiliki dan senyap, kenderaan-kenderaan ini menghasilkan pelepasan karbon sifar dan menawarkan mod pengangkutan yang lebih mesra alam.

Liew Chung Peng, Pengarah Urusan Eclimo (gambar kiri) yang berpengalaman dalam electric vehicle powertrain and high density energy battery akan mengadakan satu bengkel semasa persidangan Eco Terengganu untuk memberi kefahaman mengenai kenderaan elektrik dan membincangkan pemasaran dan strategi promosi yang berkesan dan efektif.

Pengunjung ke Persidangan Eco Terengganu dan Piala Monsun akan berpeluang untuk melihat sendiri e-skuter dan e-motosikal buatan Eclimo dalam pameran khas yang dianjurkan khusus untuk acara tersebut.

Datuk Dennis Chuah, Pengarah Eksekutif Eclimo Sdn Bhd (gambar kanan)berkata, "Kami teruja untuk memainkan peranan kami dalam mempromosi Malaysia yang lebih mesra karbon melalui Persidangan julung kali Eco Terengganu 2011.

Bengkel maklumat kami bertujuan untuk mendidik para delegasi dan menyangkal mitos tentang pilihan kenderaan yang mampan.

Sumber-sumber yang semakin berkurangan dan keperluan mendesak untuk melindungi bumi ini mendorong kami untuk menumpukan penyelidikan kepada sumber-sumber alternatif mesra alam untuk memberi kuasa kepada motor dan enjin. Teknologi kuasa hijau yang unggul adalah cara menuju masa depan. "

Canon Marketing (Malaysia) Sdn Bhd (CMM) adalah penyokong utama usaha pemuliharaan alam sekitar melalui kempen Canon Goes Green.

Hasilnya, CMM memilih untuk menggunakan beg kertas diperbuat daripada kertas kitar semula sebagai pengganti beg plastik.

Juga untuk Eco Terengganu, CMM akan menyumbang beg kitar semula untuk menggalakkan orang ramai menggunakan semula beg berkenaan pada masa hadapan.

No comments:

Post a Comment