Thursday, November 3, 2011

Irfan Bakti - "Minta Maaf Datuk Seri...."

''Saya minta maaf kepada Menteri Besar, Datuk Seri Ahmad Said kerana membuat keputusan berhijrah tanpa memaklumkan kepada beliau terlebih dahulu.

''Beliau memang seorang peminat bola sepak dan saya cukup terharu dengan sokongan yang beliau berikan sepanjang saya menjadi jurulatih, namun keputusan meninggalkan Terengganu tidak boleh dielakkan lagi," luahan Irfan Bakti di Kuala Lumpur, semalam.

Ahmad Said kelmarin berkata, beliau mengharapkan jurulatih itu berfikir dua kali sebelum meninggalkan skuad Terengganu.

Malah, Ahmad Said sedia berbincang dengan Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu (PBSNT) dan Irfan untuk mendapatkan kepastian kerana beliau sebelum ini dimaklumkan tawaran kontrak selama dua musim ada ditawarkan kepada jurulatih berusia 60 tahun itu.

Irfan dianggap sebagai seorang jurulatih berpengalaman di negara ini kerana pernah membimbing beberapa pasukan seperti Negeri Sembilan, Pulau Pinang, Telekom Melaka Perlis dan kelab Indonesia, Persipura serta Terengganu.

Bukan mahu bersikap tidak mengenang budi, jurulatih yang berasal dari Kelantan itu menganggap dia tidak mahu menimbulkan masalah di kemudian hari jika masih membimbing Terengganu walaupun enggan menyatakan punca sebenar meninggalkan skuad Penyu itu.

''Menteri ada berjumpa dengan saya sebelum ini dan bercakap perkara itu (kontrak), tetapi atas sebab tertentu iaitu perkara yang saya sifatkan terlalu peribadi, saya tidak dapat meneruskan apa yang dimahukan oleh MB (Ahmad Said), saya benar-benar minta maaf.

''Terus-terang saya cukup hormati MB (Ahmad Said) di samping tidak melupakan penyokong setia yang tidak putus-putus memberikan rangsangan kepada saya sepanjang dua musim di Terengganu," jelasnya.

Irfan memberitahu, dia yang sebenarnya telah menghubungi Selangor menawarkan khidmat membimbing skuad Merah Kuning dan bukannya tawaran datang dari pasukan Persatuan Bola Sepak Selangor (FAS).

''Sudah lama saya minat hendak menjadi jurulatih Selangor dan ini mungkin peluang terbaik saya ke sana," katanya.

Utusan Malaysia

No comments:

Post a Comment