Thursday, November 3, 2011

T-Team Lepas Indera Putera, Nor Farhan, Haris Safwan

Pemain tunggak pasukan T-Team Indera Putera Mahyuddin, Nor Farhan Mohamad dan Haris Safwan Kamal tidak akan menyarung jersi pasukan itu tahun depan, kata Pengurus pasukan Rozi Mamat.

Beliau yang juga Pengerusi Jawatankuasa Belia dan Sukan negeri berkata pemain berkenaan telah berjumpa dengan beliau dan meminta mereka dilepaskan.

"Kita tidak ada masalah dan kita tunaikan permintaan mereka," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat pengurusan T-Team di Majlis Sukan (MSN) Negeri di Kuala Terengganu, semalam. Turut hadir Pengarah MSN negeri Zainal Abidin Hussin.

Beliau berkata kedudukan seorang lagi pemain tunggak iaitu Azizi Mat Rose tidak dapat disahkan kerana tidak hadir pada majlis menandatangani kontrak pemain hari ini.

Katanya enam pemain digugurkan iaitu Rosli Muda, Ismail A Rahman, Subri Sulong, Amzar Junaidi, Kamar Rodiajat Mat Ali dan Shazlan Alias.

Mengenai penjaga gol Shamsuri Mustapa, Rozi berkata pemain itu yang telah sembuh daripada kecederaan masih bersama T-Team.

Beliau berkata T-Team juga berhajat mengambil beberapa pemain daripada pasukan Harimau Muda dan perkara itu masih dalam perbincangan.

Mengenai pemain import pula, beliau berkata T-Team bercadang mengambil dua pemain import untuk memperkemaskan pasukan tahun depan dengan keutamaan diberikan kepada pemain dari Uzbekistan, Afrika dan Amerika Latin.

"Mungkin kita sendiri akan pergi ke negara-negara berkenaan untuk mencari pemain yang kita perlukan," katanya.

Sambil menyatakan sasaran pasukan untuk memasuki pertandingan akhir Piala Malaysia tahun depan, beliau berkata khidmat Yunus Alif sebagai jurulatih pasukan masih kekal.

Pencapaian Terengganu sehingga ke peringkat separuh akhir Piala Malaysia tahun ini adalah satu kejayaan yang amat memberangsangkan, katanya.

Mengenai bajet pula, Rozi berkata bajet T-Team tahun depan daripada kerajaan negeri sama seperti tahun ini iaitu lebih RM2 juta.

No comments:

Post a Comment