Wednesday, April 25, 2012

Terengganu Dahaga Kemenangan, Turunkan Kebelasan Utama

Hadi (kiri) pikul tugas besar malam ini...
Biarpun dihambat kontroversi, pengendali pasukan Terengganu Mat Zan Mat Aris yakin semangat anak buahnya tidak terjejas dalam memburu kemenangan menentang pasukan Song Lam Nghe An pada aksi peringkat kumpulan Piala Konfederasi Asia (AFC) malam ini.

 Malah, beliau menjadikan peristiwa itu sebagai batu loncatan buat pasukannya mempamerkan persembahan bertenaga bertemu kelab dari Vietnam itu dengan menurunkan kesebelasan utama.


Walaupun bakal berdepan sedikit kesukaran kemungkinan tiga tonggak utama pasukan Terengganu mungkin tidak dapat beraksi pada perlawanan pusingan kedua Piala Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC) menentang pasukan Song Lam di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah di Kuala Terengganu itu.

Mereka ialah penyerang Abdul Manaf Mamat, Abdul Syukor Jusoh dan kapten pasukan Sharbinee Allawee yang mengalami kecederaan ketika menentang Sime Darby dalam saingan separuh akhir pertama Piala FA Sabtu lalu.

Ketua jurulatih Mat Zan Mat Aris berkata bagaimana kedudukan Sharbinee akan diputuskan kelak sama ada dapat beraksi atau sebaliknya. Katanya walaupun kehilangan tiga tonggak, beliau tetap akan menurunkan barisan kesebelasan terbaik.

Namun, beliau tetap memandangkan Song Lam antara pasukan yang terkuat dalam saingan kumpulan itu. Sebagai percaturan, khidmat Abdul Hadi Yahya dan Forkey Doe mungkin mengisi bahagian penyerang atau tengah.

"Kita akan cuba untuk menang dalam pertemuan ini dan untuk itu ada beberapa perubahan formasi dan pemain yang kita akan buat bagi menyesuaikan keadaan memandangkan ada beberapa pemain yang mungkin tidak diturunkan akibat kecederaan," katanya pada sidang akhbar Piala AFC kelmarin.

No comments:

Post a Comment