Wednesday, January 9, 2013

Saingan Edisi Ke 18 LTdL Lebih Terbuka - Shabery Cheek

Ahmad Shabery tertarik dengan maskot “King of Mountain” perlumbaan LTdL di atas kereta rasmi perlumbaan itu pada majlis penyerahan penajaan utama Genting Malaysia Berhad.
Ketiadaan pelumba Androni-Venezuela, Jose Serpa dilihat membuka jalan pelumba lain merangkul gelaran juara dalam kejohanan berbasikal berprestij, Le Tour de Langkawi (LTdL) edisi ke-18.

Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek berkata, ketiadaan Raja Bukit empat kali itu sudah pasti membuatkan perlumbaan kali ini lebih terbuka.

“Pintu saingan kini terbuka luas buat pelumba muda dan pakar pendaki yang berbakat. Malah kita turut berharap pelumba negara menggunakan peluang tersebut mencipta kejutan.

“Namun begitu, kita tetap tidak boleh memandang rendah kemampuan pelumba lain, terutama pemenang 2011, Jonathan Monsalve yang kini menyertai Vini Fantini serta pelumba pro-team yang lain,” katanya ketika Majlis Penyampaian Tajaan Genting Malaysia Berhad di Menara Kementerian Belia dan Sukan Malaysia (KBS), semalam.

Bagi edisi ke-18, LTdL 2013 yang akan bermula pada 21 Februari hingga 2 Mac depan, Genting sekali lagi meneruskan penajaannya dengan sumbangan bernilai RM800,000 dalam bentuk tunai dan barangan bagi memastikan kelancaran dan kejayaan jelajah terulung Asia itu.

No comments:

Post a Comment