Thursday, February 14, 2013

Sebahagian Tubuh Manusia Terdampar di Pantai Rhu Rendang

Sekumpulan anggota dan pegawai polis, diketuai Ketua Bahagian Siasatan Jenayah daerah, ASP Mohd Adli Mat Daud (kanan), tiba di tempat mayat ditemui selepas terima laporan.
Polis Marang sedang menjalankan siasatan serta mengesan identiti mayat sebahagian badan yang terdampar di pantai Jalan Tanah Lot, Pantai Rhu Rendang yang ditemui pagi kelmarin.

Ketua Polis Daerah, Deputi Superintendan Ahmad Mazlan Yahaya mengesahkan penemuan mayat mengerikan itu dan polis sedang menyiasat mengenainya.

Orang ramai memenuhi kawasan pantai selepas berita mengenai penemuan sebahagian tubuh manusia itu tersebar.

Laporan Sinar Harian Online menyebut semalam, seorang penduduk di Jalan Tanah Lot, Pantai Rhu Rendang tidak menyangka, objek terdampar di pantai kampung berkenaan yang disangka bangkai binatang, ialah sebahagian tubuh manusia.

Mayat hanya tinggal paras pinggang ke bawah itu ditemui Jamaludin Zainol, 59, ketika dia mencari lapisan kulit sotong dan botol hanyut di pantai berkenaan sekitar jam 6.35 pagi semalam.

Sudah menjadi rutin bapa lapan anak itu berjalan kaki setiap pagi di pantai itu untuk mencari lapisan kulit sotong untuk dijual kepada tukang emas bagi membuat acuan cincin selain mengutip botol hanyut.

Jamaludin berkata, dia terlihat objek terdampar ketika melalui kawasan pantai berkenaan.

"Semakin dekat, bau busuk semakin kuat dan saya mengesyaki objek terdampar itu bangkai binatang.

“Tetapi apabila melihat dari dekat, saya ternampak seluar dalam dan menyedari ia sebenarnya mayat manusia, tetapi tanpa kepala dan badan,” katanya yang kemudiannya bergegas pulang sebelum membuat laporan polis.

Sementara itu, beberapa penduduk yang ditemui di tempat kejadian berkata, kejadian itu belum pernah berlaku sebelum ini dan mayat manusia tidak lengkap anggota badan itu dipercayai dihanyutkan ombak.

No comments:

Post a Comment