Sunday, March 17, 2013

Masyarakat Cina Tetap Patriotik - Najib

Perdana Menteri (tengah) menerima replika cek berjumlah RM720,000 sumbangan daripada individu serta pelbagai pertubuhan bukan kerajaan kaum Cina untuk Tabung Perwira Negara Lahad Datu.
Datuk Seri Najib Razak disambut orang ramai ketika hadir pada Majlis Jamuan Perdana bersama Masyarakat
Masyarakat keturunan Cina di Negeri Sembilan yang bersimpati dengan pengorbanan pasukan keselamatan menangani pengganas Sulu di Sabah membuktikan mereka mempunyai semangat patriotik dalam soal menjaga keselamatan negara.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, ini menunjukkan masyarakat Cina turut terkesan dengan apa yang berlaku di Sabah dan mahu bersama-sama terlibat dalam mempertahankan negara.

"Siapa kata masyarakat Cina tidak sayang kepada negara. Siapa kata orang Cina tidak patriotik. Malam ini sahaja sudah membuktikan bahawa soal keselamatan tidak membezakan kaum dan agama

 "Asalkan kita rakyat Malaysia, kesannya dirasai bersama," katanya di hadapan lebih 35,000 masyarakat Cina dan orang ramai pada majlis Makan Malam Perdana Menteri Bersama Masyarakat Cina Negeri Sembilan di padang Majlis Perbandaran Seremban malam tadi.


Kosmo!

No comments:

Post a Comment