Friday, September 20, 2013

Bapa Lapan Anak Tidak Mengaku Rogol Anak


Seorang bapa lapan anak mengaku tidak bersalah atas empat pertuduhan merogol anak kandungnya di Mahkamah Sesyen di Kuala Terengganu, kelmarin.

 Tertuduh berusia 43 tahun yang bekerja sendiri, mengangguk faham ketika pertuduhan mengikut Seksyen 376B Kanun Keseksaan kerana melakukan sumbang mahram terhadap anaknya yang dibacakan di hadapan Hakim Wan Fadhilah Nor Wan Idris.

Mengikut pertuduhan pertama, dia dituduh melakukan sumbang mahram terhadap anaknya yang ketika itu berusia 12 tahun di ladang getah, Jertih, Besut kira-kira jam 10 hingga 11 malam pada Ogos 2007.

Tertuduh mengulangi kesalahan sama terhadap anaknya yang ketika itu berusia 16 tahun di sebuah rumah, di Jertih, Besut pada jam 7.30 pagi pada Mei 2011.

Dia turut dituduh melakukan perbuatan terkutuk itu terhadap mangsa sama ketika berusia 17 dan 18 tahun di kawasan hutan di Jertih dan ladang sawit di Jertih.

Dia didakwa melakukan dua kesalahan itu kira-kira jam 10 pagi pada Mac 2012 dan jam 12 tengah hari pada 21 Ogos lalu.

Bagi setiap pertuduhan, tertuduh berdepan hukuman penjara tidak kurang enam tahun dan tidak lebih 20 tahun dan sebatan, jika sabit kesalahan.

Timbalan Pendakwa Raya Nazlyza Mohamad Nazri membantah sebarang jaminan diberikan dengan alasan mangsa ialah anak kandung tertuduh.

Katanya, pihak pendakwaan bimbang dan berpendapat kemungkinan tertuduh akan mengganggu mangsa dan saksi lain jika dibebaskan.

Sejurus pengakuan tidak bersalah tertuduh direkodkan, Wan Fadhilah Nor menetapkan 22 Oktober ini sebagai tarikh sebutan semula kes untuk serahan dokumen dan lantikan peguam.

1 comment:

  1. Bapak pon satu..dah kongkek anak tu..pujuklah jangan buka mulut..yang anak pon layankan jela...kote bapak sendiri kot...apa salahnya..sama2 sedap

    ReplyDelete