Saturday, November 9, 2013

Aimar, Rodriguez Pukau Penyokong Harimau Selatan


Kelibat dua bintang import baharu Johor Darul Takzim (Johor DT), Pablo Aimar dan Braulio Rodriguez mula menggamit tumpuan.

Semalam, Aimar dan Rodriguez memukau penyokong Harimau Selatan apabila mempamerkan aksi menarik pada aksi persahabatan menentang pasukan Timbalan Setia Negeri (JMF) di Padang Sri Gelam, Johor Bahru semalam.

Johor DT yang turut dibarisi beberapa pemain skuad Piala Presiden Johor berpesta gol apabila menang 7-1.


Aimar yang juga bekas pemain kelab Portugal, Benfica, meledak satu gol selain menjadi 'pengumpan' tiga lagi jaringan Johor DT manakala bekas pemain Atletico Madrid, Rodriguez berjaya mencipta hatrik.

Sepanjang 60 minit perlawanan, Aimar dan Rodriguez dilihat berjaya membentuk keserasian dengan pemain sayap lincah, Nurul Azwan Roya selain Jasazrin Jamaluddin dan Muhammad Akram Mahinan.

Penolong jurulatih Johor DT, Ismail Ibrahim berkata, Aimar dan Rodriguez juga mampu untuk menyesuaikan diri dengan keadaan cuaca di negara ini selain tidak banyak merungut sepanjang sesi latihan.

"Ini perlawanan pertama mereka di sini tetapi mereka dapat bermain dengan baik bersama-sama pemain Johor DT yang lain.

"Saya rasa, pasukan ini mampu untuk pergi lebih jauh dalam saingan Liga Malaysia musim hadapan," katanya semalam.

Ismail berkata, kesemua pemain Johor DT yang beraksi semalam juga dilihat mampu untuk bermain secara berpasukan seperti yang diharapkan ketua jurulatih, Cesar Ferrando Jimenez.

Begitupun, Ismail menegaskan, setiap pemain perlu memberikan komitmen sepenuhnya andai berhasrat untuk menempatkan diri dalam kesebelasan utama.

"Dahulu terdapat jurang yang agak besar antara pemain utama dan simpanan tetapi kini, tidak banyak perbezaan antara semua pemain.

"Oleh itu, mana-mana pemain yang tidak mencapai tahap yang diinginkan, mereka pasti akan hanya memanaskan bangku simpanan," katanya.

Kosmo!

No comments:

Post a Comment