Wednesday, June 24, 2009

Gugur Rosli, Roslan tiada kaitan kes SPRM

http://terengganulening.blogspot.com (Selasa, Jun 23, 2009)

Badan Perhubungan UMNO Terengganu menolak tanggapan pengguguran setiausaha dan bendaharinya semalam mempunyai kaitan dengan siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Bagaimanapun, pengerusinya, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein yang juga Naib Presiden UMNO tidak menafikan wujud keadaan yang perlu dibendung. "Tidak ada (kaitan dengan siasatan SPRM). Ini bukan isu personaliti atau pemimpin tertentu. Yang penting ialah parti bukan individu atau puak.

"Kita perlu masa untuk mengikuti perkembangan dan tiada orang boleh nafi wujud keadaan yang perlu dibendung," katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Semalam, Ketua UMNO Bahagian Dungun, Datuk Rosli Mat Hassan digugurkan sebagai Setiausaha Badan Perhubungan UMNO negeri dan digantikan dengan Ketua UMNO Bahagian Hulu Terengganu, Datuk Tengku Putera Tengku Awang.

Turut digugurkan ialah bendahari badan perhubungan itu, Senator Datuk Roslan Awang Chik yang digantikan oleh Timbalan Ketua UMNO Bahagian Kuala Nerus, Datuk Abdul Rahim Mohd. Said.

Hishammuddin berkata, beliau sudah berjumpa dengan pihak-pihak yang berkenaan berhubung perkembangan terbaru tersebut dan perkara itu diterima dengan baik.Beliau menambah, pertemuan akan diadakan dengan sayap-sayap Wanita, Pemuda dan Puteri UMNO negeri diikuti setiap UMNO Bahagian di negeri itu.

No comments:

Post a Comment