Friday, July 24, 2009

Ahmad Said bercakap mengenai 1T3F

Menteri Besar, Datuk Ahmad Said akan muncul dalam Selamat Pagi Malaysia tv1 Radio Televisyen Malaysia Ahad ini, jam 9.05 pagi.

Beliau akan ditemubual mengenai Pehimpunan 1T3F (1 Terengganu Food Fruits Fiesta) yang akan diadakan di Stadium Bukit Jalil 1 Ogos ini.

Dijangka Menteri Besar akan mengulangi jemputan kepada seluruh anak Terengganu dan keluarga agar ke majlis itu.

Program 1T3F itu akan dipenuhi dengan acara makan buah-buahan dan makanan tempatan selain diselang-seli dengan persembahan rakyat dan kebudayaan serta huburan.

Program ini akan melibatkan semua daerah di negeri ini di mana setiap Pegawai Daerah akan diberikan tanggungjawab untuk menyelaras dan menyediakan makanan serta produk yang menjadi identiti daerah masing-masing.

Antara makanan yang akan disediakan termasuk nasi dagang, laksa, ketupat sotong, rojak kateh, pulut nyor, bekam, otak-otak dan banyak lagi.

Ia akan dilangsungkan di pekarangan Tempat Letak Kereta B, Stadium Bukit Jalil 1 Ogos ini sebagai meraikan tetamu kehormat – anak-anak Terenganu di perantauan.

Pelbagai acara diatur pada majlis bermula 6 petang hingga 12 malam itu.

Ahmad Said akan ke Kuantan bagi tujuan tembual itu sebelum ke Sarawak kerana urusan rasmi.

Menteri Besar itu sebelum ini sudah mengundang secara rasmi semua anak Terengganu, khususnya di Lembah Kelang supaya sama-sama menjayakan 1T3F.

Kerajaan Terengganu berharap kira-kira 10,000 rakyat Terengganu dan keluarga akan hadir pada majlis itu.

Ahmad Said menyatakan harapannya agar rakyat Terengganu di Lembah Kelang akan mengambil peluang ini untuk mengeratkan perhubungan sesama mereka selain antara pemimpin negeri dan rakyat negeri Terengganu di perantauan.

Beberapa artis Terengganu seperti Salim, Ameng, Adnan Othman, Faizal AF, Hafsah Jusoh yang berasal dari Terengganu akan menyerikan majlis.

Perhimpunan adalah anjuran kerajaan negeri dengan kerjasama Persatuan Anak-Anak Terengganu di Selangor dan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur (PESAT).

No comments:

Post a Comment