Friday, July 24, 2009

Biro Penerangan UMNO adakan mesyuarat pertama

Jawatankuasa Biro Penerangan Badan Perhubungan UMNO Negeri Terengganu (BPUNT) sedang merangka pelan tindakan untuk menjamin UMNO terus kekal memerintah Terengganu selepas pilihan raya umum akan datang.

Pada mesyuarat kali pertama yang diadakan di sebuah hotel di Kuala Terengganu malam semalam, Ketua Penerangan BPUNT, Datuk Ahmad Shabery Cheek meminta jentera Penerangan UMNO negeri supaya proaktif dengan mendekati pengundi muda.

Menurut beliau, pengundi muda penting didekati dan program yang dirangka perlu sesuai dengan selera dan kehendak mereka.

Pada mesyuarat itu beberapa ahli jawatankuasa dan ketua-ketua penerangan bahagian mengemukakan pandangan mengenai pendekatan yang perlu dirangka biro berkenaan.

Ahmad Shabery turut mengemukakan cadangan dan pendekatan yang harus dilaksanakan.

Bagaimanapun soal penting dan prasyarat kepada kejayaan biro bergantung kepada perpaduan dan persefahaman di kalangan pemimpin UMNO Terengganu.

Biro berkenaan menetapkan perlu diwujudkan biro gerak saraf serta Konvensyen UMNO Negeri 2009.

Difahamkan, konvensyen akan diadakan pada awal Oktober.

Konvensyen adalah selaras Fasal 12.10 Perlembagaan Malaysia dan Jawatakuasa Pengurusan UMNO Malaysia menyarankan ia diadakan sebelum Perhimpunan Agung UMNO Oktober depan.

Antara yang hadir ialah bekas Exco, Datuk Wan Zakaria Wan Ab Rahman, Ketua Pergerakan Wanita UMNO Negeri, Wan Maznah Nong dan Timbalan Pengarah APMT, Shamsuddin Sulong.
t
Kira-kira 40 anggota jentera penerangan BPUNT hadir pada mesyuarat itu.

No comments:

Post a Comment