Saturday, July 11, 2009

Bahaya Kegiatan Geng 10

Oleh EDUCATED GROUP OF TERENGGANU(lesungbatu.webs.com)

Terlebih dahulu saya ucapkan terima kasih kerana tuan minta pembaca komen apa yang terdapat dalam rencana-rencana yang diterbitkan dalam web tuan.

Memang saya perhatikan lesungbatu tidak jemu-jemu menyiarkan kisah geng 10 di Terengganu yang sehingga hari ini masih menjalankan agenda mereka hingga memboikot pentadbiran kerajaan Terengganu pimpinan Datuk Ahmad Said.

Yang saya nampak di sini ada beberapa perkara yang sememangnya menjadi buah mulut orang ramai terutama di persekitaran lingkungan kami yang merasakan bahangnya apabila politik Terengganu diganggu oleh orang dalaman sendiri iaitu orang UMNO sendiri yang pernah duduk dalam barisan kepimpinan di peringkat atasan negeri bersama Datuk Seri Idris Jusoh dulu.

Rumusan kami dengan rakan-rakan EGT (Educated Group of Terengganu) adalah kumpulan geng 10 ini adalah sama dengan cerita kanak-kanak ’10 budak hitam’. Satu orang malas, ditambah jadi 11. Sebelas budak hitam, minum dalam cawan. Satu cawan, tidak beralas, mereka ajak tauke kedai join jadi 12. Begitulah seterusnya.

Cerita 10 budak hitam, akhirnya tinggal kosong. Tapi geng 10 tidak kurang tapi terus bertambah. Inilah terletaknya bahaya yang bukan sedikit untuk UMNO mengukuhkan kekuatannya mahu menghadapi pilihan raya umum akan datang.

Satu perkara lagi yang dilihat janggal apabila dalam rencana terbitan tuan, ada ditulis kisah Datuk Seri Hishamuddin Hussein selalu berhubung dengan Idris Jusoh setiap masa. Ini satu pertanda tidak baik kerana rencana itu juga mempersoalkan mungkin Hishamuddin tidak pernah berhubung dengan Datuk Ahmad untuk mengetahui perkembangan UMNO di Terengganu.

Paling kami nanti-nantikan dan sedang memerhatikan perkembangan seterusnya ialah mengenai tertangkapnya dua orang penting mengenai SMS mengugut ADUN hingga perdana menteri masuk campur. Perkara ini serius.

Walaupun kami tahu prosedur mahkamah memakan masa begitu panjang untuk membicarakan sesuatu kes, ia boleh memberi peluang kepada geng jahat (yang bukan lagi sebelas saya fikir), bebas menjalankan kegiatan mereka mengganggu pentadbiran negeri.

Hal-hal seperti ini, UMNO pusat sendiri sepatutnya yang di mana Datuk Seri Hishamuddin sebagai naib presiden harus menggunakan segala senjata yang ada pada diri beliau boleh mendesak meminta mahkamah memberi prioriti kepada kes SMS itu disegerakan.

Pada kami, selagi mahkamah memberi tempoh yang lama, kes ini akan menjadi lesu dan macam-macam boleh berlaku hingga boleh menjejaskan intrigiti institusi kehakiman nanti.

Untuk pengetahuan geng budak jahat, kami EGT juga sedang menguatkan kumpulan kami untuk mempersoalkan banyak perkara di Terengganu semasa zaman Idris Jusoh yang nampaknya kebal dan dilindungi pihak atasan dalam kes SMS ugutan dan bumbung stadium runtuh yang memalukan kami sebagai rakyat educated di Terengganu seolah-olah kami sentiasa diperbodohkan.

Kalau komen ini tersiar dalam blog tuan, kami berjanji akan mendedahkan siapa kami yang mengendong perasaan sama sakit hati dengan penulis-penulis tuan atau tuan sendiri antara yang berani dan terus membangkitkan perkara yang juga terlalu ingin melihat apa akan jadi pada Terengganu kalau dibiarkan berlarutan.

Sekian, terima kasih.

No comments:

Post a Comment