Saturday, August 22, 2009

7 imam Riyadh, 4 imam Mesir berkhidmat sepanjang Ramadan

Sempena Ramadan, Kerajaan Terengganu menjemput 11 imam dari Mesir dan Arab Saudi untuk berkhidmat di beberapa masjid di negeri ini.

Salah seorang daripada mereka akan mengikuti Menteri Besar, Datuk Ahmad Said bertarawikh di masjid tertentu di seluruh negeri.

Tujuh daripada mereka adalah dari Riyadh dan satu majlis ramah mesra dengan Ahmad Said diadakan di kediaman beliau malam Khamis lalu.
Selain bersolat jemaah Maghrib, tetamu turut diraikan dengan jamuan makan malam.

Ahmad Said berkata, usaha membawa iman dari Asia Barat ini adalah acara tahunan dan kerajaan negeri bebesar hati dengan kerjasama kedutaan negara berkenaan di Kuala Lumpur.

Wakil imam berkenaan, Syeikh Khalid Al Malik, Imam Masjid Riyadh dalam ucapannya berterima kasih kepada kerajaan Terengganu kerana memberi peluang kepada mereka berkhidmat di negeri ini.

Peluang ini bukan sahaja mendedahkan kami kepada memperteguhkan silaturahim tetapi juga mengenali Terengganu dan Malaysia amnya dengan lebih dekat.

“Sudah pasti kami akan dapat berhubung terus dengan sahabat Islam kami di sini selain bersama-sama menunaikan ibadah puasa dan tarawikh,” katanya.

No comments:

Post a Comment