Thursday, August 27, 2009

Rosol – Lain hulu lain parang...

ADUN Ajil, Datuk Rosol Wahid berpendapat, strategi menjaga setiap individu adalah penting dalam keadaan politik di Terengganu sekarang.

Beliau berharap peranan ketua lima perlu diaktifkan semula dan jangan sibuk berpolitik sesame UMNO.

Katanya, kedatangan Pengerusi UMNO Negeri, Datuk Seri Hishamuddin Hussein ke Terengganu beberapa hari yang lalu dengan kehadiran begitu ramai orang pada beliau bukan satu petunjuk kekuatan UMNO Terengganu.

“Kehadiran begitu ramai orang pada saya bukan indikator kekuatan UMNO dan BN Terengganu.

“Strategi sekarang ialah menjaga setiap individu...atau 'head count'...ini lebih penting. Peranan ketua lima perlu diaktifkan semula. Malangnya kita hanya sibuk berpolitik sesama kita, “ tegasnya.

Melalui blognya Rosol berkata, beliau mempunyai harapan yang menggunung agar UMNO terus perkasa, terutama di bawah kepimpinan mantan Ketua Pemuda UMNO Malaysia.

“Harapan kita agar diadakan program-program memperkasakan UMNO dan BN. Saya katakan demikian kerana masa telah terlalu suntuk untuk pilihanraya akan datang. Sehingga kini saya tidak melihat satu usaha ke arah itu...,” tegasnya.

Beliau mengakui mungkin tidak terlihat atau tersalah pandang barangkali.

“Saya tidak tahu sejauhmana kefahaman Pengerusi Perhubungan tentang senario politik Terengganu. Kalau nak disamakan dengan politik Johor, saya rasa satu kesilapan.

“Saya bercakap dengan orang kuat UMNO Johor bahawa orang Melayu Johor amat taksub kepada UMNO. Dan ini berbeza dengan Terengganu..” tegasnya.

Diakhir penulisannya Rosol berkata: “Lain hulu lain parang...lain padang lain belalang..”.

No comments:

Post a Comment