Thursday, August 27, 2009

Tukang Karut Malaysian Insider?

Daripada : dukeofumno

Kelmarin, 25 Ogos 2009, Malaysian Insider mendedahkan bahawa Ust. Harun Taib bagaikan "hero" penyelamat kerajaan BN Terengganu. Malaysian Insider dengan bangganya memberikan "hikayat" ceritera politik untuk melariskan "hit" portalnya.

Menurut "tukang karut" Malaysian Insider, Ust. Harun Taib yang merupakan Pesuruhjaya PAS Terengganu di telah menghalang 9 orang ADUN BN dari "melompat" menyertai PKR dan membentuk kerajaan Pakatan Rakyat di Terengganu. Kononnya Harun lebih senang berurusan dengan MB Datuk Ahmad Said.

Dicanangkan pula nama YB Rosol Wahid sebagai "dalang" ketua kepada "coup de tat" politik kerajaan Terengganu itu telah berjumpa dengan Anwar untuk berbincang mengenai hal ini. Dah di"jual"nya pula nama YB Rosol! Mentang-mentanglah kerajaan Terengganu sedang mengalami "kemelut" kepimpinan lama dan baru. Sedap mulut je Malaysian Insider buat cerita. "Scoop"lah kononnya tu! "Khabar angin" katanya?

Semalam pula, 26 Ogos 2009, YB Rosol Wahid dengan tegasnya menafikan laporan Malaysian Insider itu. "Khabar angin" itu dijawab dengan jelas oleh YB Rosol. Mereka setia dengan BN dan tidak pernah sekalipun berbincang mengenai "lompat melompat" ini dengan mana-mana pihak.

Walaupun mereka sedar bahawa terdapat sedikit "salah faham" diantara ADUN-ADUN BN di Terengganu, namun perkara itu tidaklah sampai ke tahap "sanggup mengkhianati amanah rakyat dan parti". Sememangnya ada sedikit kemelut dalaman di kalangan ADUN-ADUN BN di Terengganu, namun mereka semua yakin bahawa kemelut itu akan berakhir dalam sedikit masa lagi berikut jaminan yang diberikan oleh Presiden UMNO, Dato' Seri Najib Tun Razak.

Yang menariknya pula, setelah di"follow up" kepada Ustaz Harun Taib mengenai perkara ini, Harun dengan "selamba"nya menafikan dan menyatakan bahawa dirinya sikit pun tidak tahu menahu tentang senario ADUN "lompat-melompat" di Terengganu ini. Jadi, bagaimana pula Malaysian Insider boleh menabalkan Harun Taib sebagai "hero" penyelamat pula? Tak ke "kantoi" namanya tu?

Mana Malaysian Insider nak letak muka? Dan terang-terang Malaysian Insider menipu! Nampaknya Malaysian Insider sudah menuju ke arah portal "sampah". Malaysian Insider sudah berjalan seiringan dengan Malaysia Today hasil kerja tangan Raja Petra. Apakah Malaysian Insider berharap dapat menjadi "Malaysia Today Kedua"? Tak mahu buat "akuan bersumpah" macam Raja Petra ke? Siapakah dibelakang Malaysian Insider? Ada sesiapa boleh beritahu? Nampak macam ada perkataan "Kali" di belakang Malaysian Insider tu. "Kali" apakah itu? "Bentong Kali" ke?

No comments:

Post a Comment