Tuesday, September 22, 2009

Gaji T Team Naik, 90 peratus pemain kekal

Pengurusan T'Team akan membuat persiapan rapi bagi pemain termasuk mencari pemain baru untuk memperkukuhkan pasukan.

Pengurus pasukan, Datuk Rahin Mohd. Said berkata bayaran bukan perkara utama, tetapi yang lebih penting ialah kita mahu mencari pemain-pemain berkaliber dan bersedia membantu pasukan T'Team.

Beliau berkata pihak pengurusan T'Team mengambil keputusan mengekalkan jurulatih Chekku Marzuki Chekku Mohd Nor memandangkan kejayaannya membawa pasukan itu menjadi naib juara Liga Perdana musim ini.

Selain itu, pengurusan T-Team akan menaikkan gaji pemain pasukan bola sepak itu sebanyak 10 peratus tahun depan berikutan kejayaan mereka menjadi naib juara Liga Perdana musim ini.

Langkah itu diharap akan menjadi penyuntik semangat pemain-pemain bagi mengharungi cabaran Liga Super tahun depan.

"Kita harap dengan kenaikan gaji ini, pemain-pemain akan lebih bersemangat menghadapi pertandingan Liga Super tahun depan," katanya semalam.

Rahin yang juga Pengerusi Jawatankuasa Belia dan Sukan Negeri berkata, 90 peratus pemain musim lepas dikekalkan dalam pasukan T-Team tahun depan.

"Secara jujur saya katakan bahawa ramai pemain-pemain negeri berminat untuk mewakili pasukan kita tahun depan, tetapi kita kena tunggu sehingga pertandingan Piala Malaysia selesai," katanya.

Katanya, T-Team memerlukan sekurang-kurangnya RM3 juta untuk menghadapi Liga Malaysia tahun depan iaitu Piala FA, Liga Super dan Piala Malaysia.

Rahin juga berkata, beliau akan cuba meminta kerajaan negeri membersihkan runtuhan bumbung Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin di Gong Badak bagi membolehkannya digunakan tahun depan.

"Kalau boleh kita tidak mahu bermain di negeri lain sekiranya pasukan Terengganu dan pasukan T-Team bermain serentak," katanya.

No comments:

Post a Comment