Saturday, September 12, 2009

Tuanku Mizan sampaikan bantuan raya


Sumber: Utusan Malaysia

Sebanyak 316 fakir miskin, pelajar dan ibu tunggal menerima bantuan kewangan dan pakaian yang disampaikan oleh Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin di Pusat Konvensyen, Taman Tamadun Islam (TTI), Pulau Wan Man semalam.

Majlis Pengurniaan Bantuan itu dianjurkan oleh Yayasan Diraja Sultan Mizan (YDSM) dan Yayasan Tuanku Nur Zahirah.

Pada majlis itu, sebanyak 70 fakir miskin dari seluruh negeri ini menerima bantuan pakaian dan kewangan sebanyak RM200.

Tuanku Mizan yang diiringi Raja Permaisuri Agong, Tuanku Nur Zahirah juga berkenan menyampaikan bantuan kepada 210 murid dan pelajar miskin dari tujuh buah sekolah di daerah ini.

Pelajar berkenaan adalah dari Sekolah Kebangsaan (SK) Atas Tol, SK Tengku Bariah, SK Pusat Chabang Tiga, SK Pulau Manis, Sekolah Agama Rakyat Felcra Betong, Sekolah Menengah Agama Khairiah dan Sekolah Menengah Agama Atas Sultan Zainal Abidin.

Murid-murid tersebut menerima duit raya sebanyak RM100 seorang.

Tuanku Nur Zahirah juga berkenan menyampaikan bantuan tersebut kepada 36 ibu tunggal pada majlis tersebut.

Turut hadir ke majlis itu ialah Ahli-ahli Majlis Penasihat Pemangku Raja, Speaker Dewan Undangan Negeri, Tengku Putera Tengku Awang dan Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Mokhtar Nong serta Exco Kerajaan Negeri.

Dalam pada itu, salah seorang penerima bantuan, Halimah Mohamad, 70, melahirkan kesyukuran di atas keprihatinan yang ditunjukkan oleh pemerintah Terengganu tersebut.

''Bantuan yang diterima ini sedikit sebanyak mengurangkan beban saya untuk menyambut ketibaan Aidilfitri," katanya yang tinggal seorang diri di rumahnya di Kampung Bukit Kecil di sini.

No comments:

Post a Comment