Thursday, November 12, 2009

Shabery Cheek Ketuai Larian 1Malaysia

Menteri Belia dan Sukan Datuk Ahmad Shabery Cheek dan Menteri Besar Terengganu Datuk Ahmad Said akan mengetuai larian 1Malaysia peringkat negeri Terengganu di Batu Burok di Kuala Terengganu,

Sabtu ini (14, Nov ).

Setiausaha larian Salleh Othman berkata larian sejauh kira-kira tiga kilometer akan disertai seramai kira-kira 5,000 pelajar, kakitangan kerajaan dan individu.

"Larian itu bukan bertujuan untuk mencari kemenangan semata-mata, tetapi ia lebih kepada riadah dan dianjurkan Belia Negeri Terengganu (MBNT)," katanya selepas majlis penajaan larian 1Malaysia di Kuala Terengganu semalam.

Salleh berkata sebanyak 42 agensi kerajaan dan swasta menaja larian itu dan akan disertai semua kaum, sesuai dengan konsep 1Malaysia.

Larian 1Malaysia itu merupakan satu usaha kecergasan nasional yang berteraskan kepada penyertaan aktif, kecergasan berterusan dan sikap positif dalam hidup, katanya.

Pihak penganjur menyediakan lebih 400 hadiah barangan untuk pemenang-pemenang cabutan hadiah bertuah yang akan diadakan pada akhir larian, katanya.

No comments:

Post a Comment