Monday, January 25, 2010

Tuanku Mizan berangkat ke Jerman Malam ini Untuk Rawatan

Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin, akan berangkat ke Munich, Jerman, malam ini bagi menjalani rawatan lanjut fisioterapi di Medical Park, St Hubertus, Bad Wiessee.

Menurut kenyataan Istana Negara hari ini, rawatan lanjutan itu akan dikawal selia oleh sekumpulan pakar perubatan di pusat perubatan itu yang diketuai Prof Andreas B Imhoff.

"Seri Paduka dijangka menjalani pemulihan selama 21 hari di pusat perubatan berkenaan," menurut kenyataan itu.

Keberangkatan Tuanku Mizan itu turut diiringi Raja Permaisuri Agong, Tuanku Nur Zahirah, serta anakanda baginda, selain disertai pakar perubatan Hospital Putrajaya, dua pakar ortopedik Hospital Selayang dan Hospital Kuala Lumpur serta pakar perubatan sukan.

Seri Paduka juga berharap seluruh rakyat akan sentiasa mendoakan semoga rawatan itu berjalan lancar supaya baginda akan segera pulih untuk menjalankan tugas seperti biasa.

Menurut kenyataan itu lagi, sepanjang tempoh keberangkatan Tuanku Mizan, Timbalan Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah, yang juga Sultan Kedah akan menjalankan tugas rasmi Yang di-Pertuan Agong.

Pada 30 November lalu, Tuanku Mizan telah menjalani pembedahan lutut di Pusat Perubatan Klinikum Rechts Der Isar, Der Technischen Universitat Munchen, Munich.

No comments:

Post a Comment