Saturday, May 1, 2010

70 Produk IKS masuk T-Shoppe

Sumber: Unit Komunikasi Negeri

Kerajaan negeri giat memasarkan produk IKS menerusi kedai serbaneka, T-Shoppe di seluruh Malaysia sebagai saluran untuk usahawan tempatan memasarkan produk mereka.

Pengarah Yayasan Pembangunan Usahawan, Azmi Razik berkata, pihaknya mensasarkan 70 peratus daripada produk IKS dijangka dapat dipasarkan menerusi T-Shoppe dalam tempoh tiga tahun lagi, berbanding hanya 30 peratus produk IKS dalam rangkaian kedai itu sejak dibuka pada tahun lalu.

”Kita mensasarkan 70 peratus produk IKS dapat dijual di T-Shoppe yang diwujudkan di seluruh Terengganu dan luar Terengganu dalam tempoh tiga tahun lagi.

Sehingga kini, hanya 30 peratus produk IKS yang berjaya ditempatkan di 10 rangkaian T-Shoppe seluruh Terengganu termasuk yang baru dibuka di Kampus Universiti Utara Malaysia (UUM), Sintok Kedah.

T-Shoppe terbaru di luar Terengganu bakal dibuka tidak lama lagi di Melaka, sebelum menjelangnya temasya Sukan Malaysia ke-13 di Melaka pada Jun ini.

Beliau berkata, hasil jualan di T-Shoppe amat memberangsangkan kerana ada rangkaian kedai itu mampu meraih hasil jualan sehingga RM1,000 sehari.

No comments:

Post a Comment