Thursday, May 27, 2010

MB Terengganu Kesal Masalah Dewan Bedah Hospital Setiu

Ahmad Said pada sidang media selepas mesyuarat Exco semalam – Gambar Zulkifli Putra

Menteri Besar Terengganu Datuk Ahmad Said melahirkan rasa kesal dan kecewa kerana masalah di dewan bedah Hospital Setiu yang sudah hampir tujuh tahun dibina, masih tidak diatasi .

Katanya, walaupun sudah beberapa kali perkara itu dibangkitkannya keadaan masih tidak berubah.

Katanya beliau difahamkan beberapa lawatan sudah diadakan oleh pihak yang berkenaan, namun sehinga kini Jabatan Kerja Raya (JKR) masih belum dapat membuat sebarang keputusan muktamad untuk menjalankan kerja-kerja pembaikian dewan bedah itu.

"Bagi saya ini satu perbuatan yang cuai, tidak bertanggungjawab dan kalau saya, saya tidak boleh maafkan perkara ini kerana ia bukan sahaja membazir wang, malah rakyat tidak mendapat faedah yang sepatutnya mereka perolehi," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Exco di Kuala Terengganu semalam.

Hospital Setiu yang berharga RM65.8 juta mula digunakan sejak tahun 2003, namun sehingga kini dewan bedahnya masih tidak dapat digunakan setelah mengalami beberapa masalah.

Antara masalah yang menyebabkan ia tidak dapat digunakan termasuk kebocoran bumbung dan masalah hama yang mengakibatkan udara di dalam dewan bedah tercemar sekaligus tidak dapat digunakan untuk pembedahan.

No comments:

Post a Comment