Saturday, August 14, 2010

'Geng 13' tarik pengundi atas pagar

Pergerakan Pemuda UMNO Terengganu akan menganjurkan program yang dikenali 'Geng 13' bagi menarik lebih ramai golongan muda mendekati UMNO dalam menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-13 akan datang.

Ketuanya, Saiful Bahri Baharuddin menjelaskan, program 'bersemuka' itu bagi mendapatkan maklum balas mengenai sikap pengundi-pengundi muda secara lebih jelas melalui pendekatan yang lebih mesra.

"Golongan muda tidak lari daripada UMNO tetapi mereka kurang diberi pendedahan mengenai dasar dan matlamat perjuangan UMNO yang sebenar.

"Pemuda UMNO di semua peringkat cawangan dan bahagian seluruh negeri sentiasa melakukan gerak kerja ke arah itu," katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di Kuala Terengganu.

Saiful Bahri berkata, Pemuda UMNO negeri sentiasa bersiap sedia untuk menghadapi PRU ke-13 dengan mengemaskini jentera parti selain menghantar petugas-petugas ke pilihan raya kecil untuk tujuan pendedahan mengenai gerak kerja pilihan raya sebenar.

"Untuk itu juga, proses untuk mendaftarkan pengundi-pengundi baru sebagai pemilih ke Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dilakukan sepanjang masa dan tidak secara bermusim," tambahnya yang juga Ketua Pemuda UMNO Bahagian Marang.

No comments:

Post a Comment