Thursday, August 5, 2010

Mahligai Ekspress Tambah Empat Buah Bas Bertingkat

Menteri Besar melancarkan bas baru Mahligai di Jertih semalam. - Gambar Zulkifli Putra

Syarikat pengangkutan bas Mahligai Ekspress Sendirian Berhad menambah empat buah bas bertingkat lagi dalam operasinya bagi memenuhi kehendak pelanggan.

Pengarah Urusannya, Zawawi Jusoh berkata empat buah bas yang ditempah dengan kos RM3.2 juta itu akan beroperasi September ini dan dilengkapi dengan 45 tempat duduk berkembar setiap satu bagi memberikan keselesaan kepada penumpang yang menggunakan perkhidmatan syarikat tersebut.

Katanya, setakat ini syarikat yang telah beroperasi selama enam tahun itu telah memiliki 32 buah bas termasuk 10 daripadanya bas dua tingkat.

Syarikat tersebut telahpun mendapat kelulusan laluan baharu untuk bas-bas baru tersebut, katanya kepada Bernama ketika ditemui di Jerteh sempena pelancaran bas syarikatnya yang ke-36, di sini.

Destinasi tersebut membabitkan perjalanan dari Kuala Besut-Kuala Terengganu-Kuala Lumpur-Putrajaya-Bukit Beruntong dan berakhir di Tanjung Malim pergi dan balik.

"Semua perjalanan bas baru ini akan bermula selepas Hari Raya Aidilfitri ini dengan tambang yang dikenakan sebanyak RM58 sahaja," katanya.

Zawawi berkata dengan laluan baharu itu bas Mahligai akan beroperasi di 30 buah destinasi di negeri Kelantan, Terengganu, Pahang, Selangor dan Kuala Lumpur.

Mengenai musim perayaan tidak lama lagi, beliau memberi jaminan syarikatnya akan membuat penambahan perjalanan sekali ganda bermula seminggu sebelum perayaan.

1 comment:

  1. tahniah terengganu,
    productive in transport
    especially bus servise

    ReplyDelete