Thursday, December 16, 2010

Enam Pekerja Petronas Carigali Stabil

Enam pekerja Petronas Carigali Sdn Bhd yang dimasukkan ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) kerana melecur dalam kebakaran di platform Bekok C awal pagi semalam, kini dilaporkan berada dalam keadaan stabil.

Menurut satu kenyataan semalam, syarikat itu telah menghulurkan bantuan bagi meringankan beban kesemua mangsa dan keluarga mereka.

Selain itu, seramai 102 kakitangan yang dipindahkan ke platform berdekatan sejurus selepas kejadian, dibawa pulang ke daratan secara berperingkat.

Petronas Carigali Sdn Bhd juga telah memulakan siasatan bagi mengenal pasti punca kejadian serta jumlah kerosakan di platfom berkenaan, kata kenyataan itu.

Dalam kejadian 12.05 tengah malam semalam, Alias Abdullah, 52, Mohd Hamzah Abdullah, 32, Mohd Fauzi Ibrahim, 37, Mohd Rishaudin Ismail, 32, Mohd Ariff Farimi, 28, dan Zamri Wagiman, 32, cedera dalam kebakaran yang berlaku di pelantar cari gali minyak di platform berkenaan.

Sementara itu, usaha wartawan menemu bual mangsa yang dirawat di Unit Kebakaran HSNZ sejak semalam gagal kerana tidak dibenarkan berbuat demikian oleh pihak berkenaan atas alasan mereka perlu berehat.

No comments:

Post a Comment