Thursday, January 13, 2011

Wanita Rayu Orang Ramai Cari Zalina

Seorang penduduk di sini, Zakiah Ibrahim merayu bantuan orang ramai supaya memaklumkan kepadanya jika mereka terserempak dengan kakaknya yang meninggalkan rumah sejak tiga bulan lalu.

Zakiah, 36, memberitahu, kakaknya, Zalina, 38, kadangkala menghidap kemurungan dan keluarga begitu bimbang dengan tahap kesihatan dan keselamatannya.

"Saya merayu kepada sesiapa bertemu Zalina atau mengetahui di mana dia berada agar dapat menghubungi saya segera, apatah lagi emak dalam keadaan uzur dan amat mengharapkan dia balik," ujarnya di Kemaman semalam.

Menurut Zakiah, kakaknya itu yang tinggal bersama ibunya di Kampung Bukit Anak Dara, Kijal keluar rumah pada 5 Oktober tahun lalu.

Menurutnya, kakaknya itu pernah hilang selama tiga hari sebelum ini dan hasil laporan polis, kakaknya berjaya ditemui sedang merayau-rayau di bandar Kuantan.

"Sebelum ini juga dia sering berulang alik dari rumah ibu ke rumah kakak yang telah berkahwin berhampiran bandar Cukai namun akan pulang setelah beberapa hari di situ.

"Sesiapa sahaja yang menemui atau mengenali kakak saya diharapkan dapat menghubungi kami di talian 017-9167703. Kami amat berterima kasih," katanya.

No comments:

Post a Comment