Tuesday, March 1, 2011

Konvoi Perdana V6 Mega TT AGM

AZMAN Ali (empat dari kiri depan) bergambar bersama ahli-ahli kenderaan VSixxer Perdana V6 Club Malaysia di Hotel Permai Kuala Terengganu, baru-baru ini.

Sebanyak 75 buah kereta jenis Perdana V6 dari seluruh negara menyertai Konvoi Perdana V6 Mega TT AGM dari Lembah Klang menuju Hotel Permai di Kuala Terengganu 26 Februari lalu.

Konvoi yang disertai 150 peserta dari seluruh negara itu bertolak dari Shah Alam kira-kira pukul 9.30 pagi Sabtu dan tiba di hotel berkenaan pada pukul 8 malam hari yang sama.

Presiden Kelab VSixxer Malaysia, Fahrulizan Sharifuddin berkata, setiba di Hotel Permai, peserta kemudian menghadiri Mesyuarat Agung Tahunan (EGM) sebelum berlepas pulang ke Kuala Lumpur kira-kira pukul 3 petang.

"Konvoi ke Terengganu ini merupakan kali keempat kami adakan konvoi di luar Kuala Lumpur selepas Pahang, Pulau Pinang dan Johor. Kali ini juga kita adakan EGM sempena 10 tahun penubuhan Kelab VSixxer Malaysia," katanya kepada pemberita di Hotel Permai.

Turut hadir, Pengurus Besar Hotel Permai Kuala Terengganu, Azman Ali.

Menurut Fahrulizan, program tersebut yang turut disertai segenap lapisan masyarakat termasuk ahli profesional diadakan antara lain bertujuan menyatukan ahli selain mempromosi kenderaan Perdana V6.

Selain itu jelasnya, ia juga memperlihatkan komitmen serta tanggungjawab seluruh ahli kelab berkenaan dalam membantu mempromosikan tempat-tempat menarik untuk tarikan pelancong.

"Di samping kita beriadah bersama ahli kelab, kita juga memainkan peranan untuk membantu membangunkan industri pelancongan di negara ini," katanya sambil menambah, kelab berkenaan kini mempunyai seramai 1,000 ahli berdaftar di seluruh negara termasuk Sabah dan Sarawak.

Beliau turut menarik perhatian, kelab tersebut sebelum ini pernah mendapat pengiktirafan Malaysia Book of Record atas kejayaan menganjurkan konvoi Perdana V6 terpanjang sempena sambutan 50 tahun kemerdekaan Malaysia.

Jelasnya, konvoi sejauh 1,777 kilometer yang bermula dari Kuala Lumpur menuju Pulau Pinang, Terengganu Johor dan kembali ke Kuala Lumpur disertai 55 buah kereta Perdana V6.

No comments:

Post a Comment