Friday, June 10, 2011

Anugerah Kasut Emas - Mat Yo Atau Abdul Hadi?

Siapa Akan Menjadi Pemenang Anugerah Kasut Emas Liga Super tahun ini?

Persaingan adalah antara penyerang Kelantan, Norshahrul Idlan Talaha (gambar kiri) dan Abdul Hadi Yahya, penyerang Terengganu.

Kini dengan 15 jaringan dikumpul Norshahrul dalam saingan Liga Super - jumlah yang sama dikumpul Abdul Hadi, benar-benar membakar semangatnya bagi memburu gelaran penjaring terbanyak - sekali gus merebut Anugerah Kasut Emas, musim ini.

“Saya berharap dapat meneruskan rentak cemerlang bagi mengharumkan nama pasukan Kelantan dalam Liga Super musim ini. Dua gol dijaringkan (pada perlawanan dengan Terengganu Isnin lalu ) adalah hadiah bermakna kepada saya sendiri selain menyuntik semangat rakan untuk memburu impian menjuarai Liga Super musim ini,” katanya.

Malah dia membuktikan lebih berbisa daripada penyerang Abdul Hadi apabila meledakkan dua daripada tiga gol di Stadium Sultan Ismail Nasiruddin Shah, malam kelmarin, sehingga mematikan segala semangat tuan rumah.

“Tapi saya tetap menganggap dia (Abdul Hadi) adalah seorang penyerang yang hebat dan saya juga akan melakukan yang terbaik untuk pasukan ketika bertemu Terengganu dalam saingan final Piala FA nanti,” katanya kelmarin.

Norshahrul yang lebih dikenali sebagai Mat Yo, berharap dapat mengekalkan momentum untuk terus memburu gol dalam pertemuan dengan Terengganu dalam final Piala FA, Sabtu ini.

No comments:

Post a Comment