Saturday, June 11, 2011

Piala FA: Polis Kerah 2,600 Anggota Kawal Keselamatan Di Stadium Bukit Jalil

Pengerusi Liga Super Malaysia, Tan Sri Annuar Musa (kiri) dan Setiausaha Agung FAM, Datuk Azzuddin Ahmad (kanan) menunjukkan lencana "integriti" yang terdapat pada jersi kapten Kelantan, Mohd Badhri Mohd Radzi dan Kapten Terengganu, Mohd Mazuki Yusof sempena perlawanan akhir Piala FA di Stadium Nasional Bukit Jalil, Kuala Lumpur. - Utusan


Polis telah membuat persiapan penuh bagi memastikan tahap keselamatan terkawal pada perlawanan akhir Piala FA antara Kelantan dan Terengganu di Stadium Nasional Bukit Jalil hari ini.

Pengarah Jabatan Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam Polis Diraja Malaysia (PDRM), Datuk Salleh Abdul Rashid, berkata PDRM akan mengerah 2,600 anggota polis dan anggota Ikatan Sukarelawan Malaysia (RELA) bagi menjamin kselamatan di dalam dan luar stadium sepanjang perlawanan itu.

"Kita tidak akan berkompromi dengan soal keselamatan dan tidak mahu kejadian seperti perlawanan terdahulu antara dua pasukan Pantai Timur itu berulang," katanya pada sidang akhbar mengenai Piala FA yang dipengerusikan oleh Naib Presiden Persatuan Bolasepak Malaysia (FAM), Tan Sri Annuar Musa, semalam.

Salleh, yang juga Pengerusi Jawatankuasa Keselamatan FAM, berkata pihak polis akan mengetatkan kawalan keselamatan di tahap maksimum berdasarkan kepada kehendak semasa.

Terdauhlu itu, Annuar telah melancarkan lencana "Integriti" Liga Malaysia 2011 sebagai simbolik menyatukan bola sepak dengan meletakkan pelekat Integriti ke lengan baju kedua-dua ketua pasukan Terengganu dan Kelantan, Mohd Marzuki Yusof dan Mohd Badhri Mohd Radzi.

Salleh berkata polis memerlukan kerjasama penyokong kedua-dua pasukan supaya mematuhi arahan keselamatan dan mempamerkan disiplin tinggi untuk mengelak perkara yang tidak diingini berlaku.

Sekitar 85,000 penyokong Kelantan dan Terengganu dijangka membanjiri stadium itu seawal 5 petang ini.

No comments:

Post a Comment