Saturday, June 11, 2011

RTM Abai Sukan Malaysia, Tiada Promosi?

Pendayung Selangor, Muhammad Nur Afiq Johari dan Muhammad Aiman Aziz menggenggam tangan selepas berjaya memperoleh pingat emas dalam acara mendayung berpasangan lelaki 2km akhir sempena temasya Sukan Malaysia ke-14, di Kompleks Sukan Air Presint 6, Putrajaya semalam. - Utusan

Apa dah jadi dengan RTM?

Kenapa tidak ada siaran langsung Sukan Malaysia sejak Sukma Terengganu, Melaka dan kini di Kuala Lumpur.

E-Mail Pembaca Dalam Berita Harian semalam:

SAYA ingin menarik perhatian mengenai kekurangan sambutan terhadap Temasya Sukan Malaysia (SUKMA) ke-14 yang berlangsung di Kuala Lumpur sekarang. Malah mungkin ramai juga yang tidak menyedari berlangsungnya SUKMA kali ini.

Bagi saya, promosi mengenai SUKMA untuk tahun ini amat bekurangan. Walaupun dikhabarkan SUKMA kali ini adalah paling kurang menelan kos seperti kejohanan lalu tetapi kenapa kemeriahannya turut kurang mendapat sambutan.

Apa yang mengecewakan tiada siaran langsung oleh Radio Televisyen Malaysia (RTM) seperti SUKMA di Terengganu dan Melaka. Siaran langsung kini disiarkan oleh ASTRO Arena.

Seperti diketahui umum, bukan semua rakyat Malaysia melanggan Astro. Ini adalah salah satu penyebab SUKMA tidak mendapat sambutan. Ketika SUKMA lalu, ramai yang menyaksikan secara langsung termasuk di warung kampung dan restoran, semua siaran tertumpu kepada RTM. Kemeriahannya juga meresap di setiap kediaman.

Diharapkan RTM akan mengadakan siaran langsung ini kerana stesen berkenaan berpengalaman dalam siaran langsung SUKMA ataupun hak penyiarannya diberikan kepada Media Prima menerusi TV3.

PEMINAT SUKMA

No comments:

Post a Comment