Friday, August 19, 2011

FAMA Wajar Perkenalkan Program Jimat Belanja Dapur di Terengganu

Kenaikan harga barang yang mendadak mendorong FAMA menganjurkan program Jimat Belanja Dapur yang mampu memberi penjimatan kepada pengguna khususnya pada musim perayaan ini. – Gambar hiasan

Lembaga Pemasaran Pertanian Persekutuan (FAMA)Tereggganu mungkin boleh memperkenalkan Program Jimat Belanja Dapur di Terengganu bagi membantu suri rumah berjimat dan perbelanjaan keluarga dapat dikurangkan.

Ini kerana program anjuranFAMA itu mampu memberikan penjimatan apabila pengguna membeli produk makanan yang harganya kurang lima hingga 20 peratus daripada harga pasaran semasa.

Di Selangor, program g diadakan selama tiga bulan bermula Ogos sehingga akhir Oktober depan akan melibatkan jualan produk makanan seperti sayur-sayuran, buah-buahan, ayam dan ikan air tawar secara terus dari ladang kepada pengguna di 41 buah pasar tani utama di seluruh negara.

Pengarah FAMA Negeri Selangor, Mansor Othman berkata, program tersebut ditumpukan di kawasan bandar yang mana penduduknya terbeban dengan kenaikan harga makanan yang mendadak.

“Tanpa menggunakan perkhidmatan orang tengah dan pemborong, kami mampu menawarkan harga yang lebih menjimatkan.

“Para pengguna dapat menjimatkan belanja dapur sebanyak 15 peratus atau kira-kira RM70 sebulan, selain memberi faedah secara langsung kepada pengedar,” katanya ketika baru-baru ini.

No comments:

Post a Comment