Friday, September 30, 2011

Polis Terengganu Buru Tiga Suspek Membabitkan Kes Kematian

Polis Terengganu sedang memburu tiga suspek yang dipercayai terlibat dalam satu pergaduhan melibatkan satu kes kematian di Kampung Batangan, Marang pada 16 Sept lalu.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, ACP K Manoharan berkata polis ingin menghubungi tiga lelaki berumur 25 hingga 39 tahun untuk membantu siasatan kes tersebut.

Ketiga-tiga mereka, Muhammad Shahrin Roslan, Saiful Azizul Che Ali, dan Amzul Jusoh, yang berasal dari Marang dipercayai masih berada di sekitar Kuala Terengganu dan Marang, katanya.

Manoharan berkata dalam kejadian itu, mangsa Hassan Harun, 37, bersama dua orang rakannya telah pergi ke Kilang Bata, Kampung Batangan di Marang untuk bertemu dengan rakannya, Muhammad Shahrin untuk berbincang berkaitan hutang.

Bagaimanapun, apabila mangsa tiba di tempat kejadian bersama rakannya, mereka memasuki ke sebuah pondok pengawal kilang tersebut dan di sana berlaku pergaduhan dengan empat orang rakan suspek yang turut berada dalam pondok tersebut, katanya.

"Apabila mangsa berada di luar pondok pengawal, beliau telah diserang dan dipukul oleh suspek di bahagian kepala dengan sebatang besi mengakibatkan mangsa mengalami kecederaan parah," katanya.

Mangsa dikejarkan ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) di Kuala Terengganu oleh rakannya yang kemudian menghubungi anggota keluarga mangsa bagaimanapun rakannya terus menghilangkan diri selepas itu, katanya.

Manoharan berkata bedah siasat mendapati kematian mangsa akibat pukulan dengan benda tumpul di kepala.

Kes ini di siasat di bawah seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

Sehubungan itu, beliau meminta orang ramai yang menyaksikan kejadian atau mengenali suspek tersebut agar menghubungi bilik gerakan IPD Marang di talian 09-6182222 atau pegawai penyisat kes ASP Mohd Adli Mat Daud di talian 013-4398633.

No comments:

Post a Comment