Thursday, November 3, 2011

Irfan Bakti Tinggalkan Terengganu Atas Keputusan Sendiri - Ahmad Said

Keputusan Ketua Jurulatih Terengganu Irfan Bakti Abu Salim meninggalkan pasukan penyu itu untuk melatih pasukan bola sepak Selangor adalah atas kehendaknya sendiri.

Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said berkata beliau mendapat maklumat bahawa keputusan itu dibuat Irfan Bakti tanpa tekanan mana-mana pihak.

Ahmad Said berkata Terengganu mengucapkan terima kasih atas bimbingan yang diberi sehingga berjaya menjadi juara Piala FA, naib juara Piala Malaysia dan juara Liga Super.

"Pemergiannya ke sana (Selangor) mungkin (kerana) beliau mendapat tawaran yang lebih baik atau sebagainya," katanya.

Mengenai kenaikan harga tiket perlawanan akhir Piala Malaysia antara Terengganu dan Negeri Sembilan baru-baru ini, Ahmad berkata itu urusan FAM dan beliau tidak boleh masuk campur soal persatuan.

"Dia (FAM) ada rasionalnya naikkan harga tiket. Persatuan sukan sebenarnya dibantu oleh kerajaan, kalau harapkan tiket, mereka tidak boleh menguruskannya sendiri," katanya.

Mengenai tiket subsidi yang disalahguna sesetengah pihak yang menjualnya dengan harga yang mahal, Ahmad berkata beliau akan mendapatkan penjelasan mengenai perkara itu.

Beliau berkata FAM mengagihkan 30,000 tiket ke Terengganu dan kerajaan bersetuju membuat potongan 50 peratus dan tiket-tiket berkenaan diagih menerusi pejabat Pembangunan Dewan Undangan Negeri dan pejabat Wakil Rakyat.

"Saya dimaklumkan ada yang jual sendiri untuk mendapat untung. Saya minta siasat perkara ini benar atau sebaliknya. Mungkin ada individu tertentu ambil kesempatan nak cari duit," katanya.

Ditanya kemungkinan beliau mengambil alih jawatan Presiden Pesatuan Bola Sepak Negeri Terengganu, Ahmad Said berkata:"Saya sibuk. Bagilah pada orang lain. Saya sentiasa memberi sokongan asalkan mereka dapat mengurus persatuan dengan baik".

No comments:

Post a Comment