Thursday, December 22, 2011

Ashaari Shamsuddin Terima Anugerah Belia Negara Terengganu

Penyerang tengah skuad bola sepak Terengganu, Ashaari Shamsuddin menerima Anugerah Belia Negara 2011 peringkat negeri atas sumbangannya kepada kejayaan sukan bola sepak Terengganu.

Beliau menerima wang tunai RM3,000 dan piala iringan daripada Pengerusi Jawatankuasa Belia dan Sukan Negeri, Rozi Mamat dalam majlis di Kuala Terengganu, semalam.

Ashaari turut membantu membawa skuad Liga Super Terengganu menjuarai Piala FA, naib juara Liga Super dan Liga Malaysia musim ini.

"Kejayaan ini bukan untuk saya seorang malah untuk dikongsi bersama oleh semua anak Terengganu yang berjuang dalam arena bola sepak negara yang telah berjaya menaikkan imej negeri," katanya kepada pemberita selepas majlis tersebut.

Beliau juga menerima dua anugerah lain iaitu Anugerah Setia Tempatan dan Anugerah Perkasa.

Di majlis itu juga, Pengerusi Majlis Belia Negeri Terengganu, Mat Yusof Mat Ali Yusof dianugerahi Tokoh Belia Lelaki sementara Pengetua Sekolah Menengah Kebangsaan Chalok, Setiu, Che Dayang Che Sulaiman menerima anugerah Tokoh Belia Wanita yang masing-masing membawa pulang wang tunai RM3,000 dan piala iringan.

Anugerah dalam lain-lain kategoti turut disampaikan.

No comments:

Post a Comment