Thursday, January 12, 2012

Kerajaan Terengganu Beri Insentif Kepada Atlet

Seramai 29 atlet Terengganu mewakili negara ke Sukan Sea Palembang/Jakarta tahun lepas menerima insentif di bawah Skim Hadiah Kemenangan daripada kerajaan negeri berjumlah RM134,500.

Turut sama menerima hadiah insentif antara RM1,500 dan RM11,500 seorang yang diserahkan oleh Menteri Besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said itu ialah 11 atlet negeri yang menyertai Sukan Para Asean di Solo di Indonesia.

Mereka yang ke Sukan Sea itu tiga orang dalam acara olahraga, bola sepak (lima), pencak silat (enam), sepak takraw (tiga), judo (dua), lumba basikal (lima), memanah (dua) dan masing-masing seorang acara kanu, pelayaran dan golf.

Seramai 11 atlet yang menyertai Sukan Para Asean ialah Engku Ali Engku Ngah dan Mohd Razak Che Awang (ping pong), Hamizan Mohamed (badminton) dan Mohd Khairul Nizam Che Ibrahim (goalball).

Yang lainnya ialah Hisam Che Soh @ Yusof dan Mohamad Azlan Mat Lazin(olahraga), Nur Hidayah Sulaiman dan Aida Muhamad (bola tampar) dan Razak Tambi, Fendy Ahmad Sidek dan Adeli Awang Noh (renang).

Ahmad Said ketika menyampaikan insentif itu berkata kerajaan negeri akan terus memberi sumbangan kepada atlet supaya mereka lebih bersemangat dan berusaha bersaing terus di peringkat negeri, negara dan antarabangsa.

"Insentif ini pengiktirafan dan penghargaan kerajaan Terengganu atas sumbangan mereka dan sekarang menjadi kecenderungan negeri-negeri memberi imbuhan kepada atlet yang memenangi pingat.

"Ia suatu perkembangan baik demi masa depan dan kemajuan sukan negara," katanya.

No comments:

Post a Comment