Monday, April 2, 2012

Amaran Buat Skuad Basikal Kebangsaan

Menjelang perlumbaan Tour de Thailand, skuad berbasikal negara diingat agar memandang serius perlumbaan kali ini memandangkan Malaysia antara pasukan pilihan meraih kemenangan.

“Beberapa pasukan menghantar pasukan junior seperti Kazakhstan dan Hong Kong. Namun itu tidak bermakna kita akan menang. Mereka harus serius berkayuh dan jangan pandang rendah keupayaan lawan,” kata jurulatihnya Syed Mohd Hussaini Syed Mazlan.


Sementara itu, perlumbaan prolog sejauh 2.85 kilometer, semalam  sedikit membimbangkan apabila basikal milik Amir Mustafa Rusli patah dan tidak boleh digunakan.

Sebelum ke Chiangrai, basikal pelumba itu berada dalam keadaan baik namun terkejut melihat belakang basikal patah ketika memulakan sesi latihan pagi semalam.

“Mungkin basikal saya patah sewaktu di lapangan terbang dan kemungkinan mereka kurang berhati-hati ketika mengendalikannya, “ kata pelumba yang kini beraksi buat kelab benua Australia, Drapac Professional Cycling Team.

Bagaimanapun masalah tersebut selesai sebaik jurulatih Syed Mohd Hussaini mengarahkan mekanik untuk menyesuaikan basikal miliknya dengan ketinggian dan susuk tubuh Amir.

Sinar Harian

No comments:

Post a Comment